FANDOM

A töklúd egy Vuangiában őshonos, meghatározhatatlan besorolású haszonállat avagy növény.

Kinézete Edit

A talajból kiálló, főgyökérzettel rendelkező szára csőrrel kapcsolódik a "fejéhez", ami egy szemekkel rendelkező bumszli a törzs végén. Ennek a törzsnek még egy, nagyobb bumszli van a másik végén, itt helyezkednek el a belső szervek. Csontozattal és izomzattal nem rendelkezik, szerveit a héjtól gyümölcshús választja el.

Szaporodása Edit

A töklúd életét tojásként kezdi. A tojás belsejében fejlődő csíra, mikor már elég nagyra nőtt, a növénykezdemény kitör a tojásból.

Haszna Edit

A tökludat megsütve húsként és zöldségként is fogyaszthatjuk. Különböző felhasználási módszerei közül a leggyakoribbnak, a sült töklúdnak az elkészítése 5 lépésben:

  1. Leszedjük a tőről, és megmossuk. A konyhába visszük, feltéve, hogy nem ott termett.
  2. A fejet - azt a részt, amelyik a szár felőli végén van - egy éles késsel, vagy egy konyhai húsbárddal eltávolítjuk. Ne foglalkozzunk a sok vérrel, ami szétfolyik, azt nem használjuk fel. Ezután a szárnyakról és a farokról eltávolítjuk a tollakat.
  3. A nyakat - a hosszú, vékony részt a fej és a test között - szintén levágjuk. Ez a rész teljes egészében felhasználható. Egy éles késsel vágjuk ízlés szerinti darabokra! Csináljuk ugyan ezt a szárnyakkal is! Ezek után a megmaradt testet kell már csak felaprítani. A test belsejében találhatóak a belek, amiket egy külön erre a célra használt eszközzel kikanalazunk.
  4. Ezek után a testet is felaprítjuk, majd a nyak darabjaival keverve egy tepsibe rakjuk. Körülbelül fél óráig süssük, előmelegített kemencében! Időnként végezzünk rajta tűpróbát, azaz megnézzük, hogy elég puha-e már.
  5. Ha kész, várjunk egy kicsit, amíg kihül! Ízlés szerint tálaljuk!

5+1. Jó étvágyat!

Kára Edit